Rozpoznawalne produkty marki

branding

Jak mówi stare przysłowie reklama jest dźwignią handlu. Właśnie dlatego tak wiele działań jest poświęcanych reklamie. Chodzi o coraz to nowsze sposoby budowania pozycji rynkowej wśród wielu konkurujących ze sobą podmiotów. By robić to w sposób właściwy konieczny jest odpowiedni marketing. Jako nauka narodził się w latach 60 XX wieku.

Twórca tego pojęcia Phillip Kotler poprawnie wiązał to pojęcie z pojęciem ludzkich potrzeb. Marketing odwołuje się bowiem do wielu gałęzi nauki. Choć należy przyznać,że największe korzyści czerpie on z nauki psychologii oraz kogniwistyki. Bada potrzeby klientów starając się reagować na wydarzenia oraz potrzeby bieżące. W dobie ogromnej konkurencji jest to natomiast niezmiernie trudne. Klienci zabiegani w pośpiechu dnia codziennego, często nie przywiązują wagi do marki produktu. Kupują na szybko.

Tutaj właśnie uwidacznia się agencja brandingowa. Agencje brandingowe są przedsiębiorstwami, których zadaniem jest budowanie rozpoznawalności marek innych producentów. Wykorzystują w tym celu kreowanie takich narzędzi jak nazwa, logotyp, oprawa graficzna strony internetowej itp. Dbają też o to by potencjalny klient był w stanie łatwo, oraz bez większego zastanowienia rozpoznać produkty danej marki.

Czasem dochodzi do sytuacji rebrandingowej. Dotyczy ona produktu czy też usługi który, był obecny kiedyś. Na skutek zawirowań wypadł jednak z rynku. Agencje brandingowe zajmują się także prowadzeniem zakrojonych na dużą skalę kampanii reklamowych. W tym celu wykorzystuje się spoty telewizyjne, billboardy czy reklamę w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *